تبلیغات چریکی

فهرست مطالب

تبلیغات چریکی یا گوریلا مارکتینگ

1. تبلیغات چریکی چیه و چرا این‌قدر مؤثره؟

تبلیغات چریکی (Guerrilla Marketing) یعنی یه کاری کنی که همه شوکه بشن، تعجب کنن و یادشون بمونه!
برندهای باهوش به‌جای تبلیغات گرون‌قیمت، روش‌هایی استفاده می‌کنن که خفن، خلاقانه و غیرمنتظره باشه. مردم هم چون حس یه تجربه خاص دارن، اون تبلیغ رو با دیگران به اشتراک می‌ذارن.

مثال واقعی: کوکاکولا یه دستگاه خودکار توی دانشگاه گذاشت که به‌جای یه بطری نوشابه، ۵ تا نوشابه می‌داد! ویدئوش توی اینترنت وایرال شد.

تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی

2. ویژگی‌های تبلیغات چریکی

کم‌هزینه ولی پرسر و صدا
خلاقیت محوره، نه پول‌محور
✔ مردم رو درگیر و هیجان‌زده می‌کنه
✔ به شدت تو ذهن می‌مونه
✔ پتانسیل وایرال شدن داره

3. چند نمونه خفن از تبلیغات چریکی

🔥 مک‌دونالد: یه خط عابر پیاده رو شبیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده طراحی کرد
🔥 Kit-Kat: نیمکت‌های خیابون رو شبیه یه شکلات کیت‌کت درآورد
🔥 The Walking Dead: یه اتوبوس پر از رد خون طراحی کرد که حس زامبی واقعی بده!

تبلیغات چریکی

4. چطور برای برند خودت تبلیغات چریکی طراحی کنی؟

🔹 مخاطب رو غافلگیر کن! (کاری کن انتظار نداشته باشن)
🔹 با احساسات بازی کن! (خنده، ترس، تعجب، شادی…)
🔹 مردم رو درگیر کن! (یه بازی، یه چالش یا یه سورپرایز)
🔹 از فضای عمومی استفاده کن! (خیابون، پارک، مترو…)
🔹 کاری کن که مردم خودشون تبلیغت رو پخش کنن!

5. نتیجه‌گیری

تبلیغات چریکی یه ترفند بی‌نظیره که حتی با یه بودجه کم هم می‌تونی برندت رو تو ذهن همه حک کنی! پس به‌جای تبلیغات کلیشه‌ای، یه حرکت غیرمنتظره بزن و وایرال شو! 😎🔥

تبلیغات چریکی

دیدگاه ها غیرفعال است.